Računalniška stereoskopija s programom Blender

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj
tehniške vede
računalništvo in telekomunikacije
ŠCV, Elektro in računalniška šola
Blaž Sitar, Aleksander Turnšek, Samo Železnik
Nedeljko Grabant

Namen tega raziskovalnega dela je izdelava dveh filmov o stereoskopiji v odprtokodnem programu Blender. Stereoskopija je tehnologija, ki ustvarja 3D-iluzijo (tridimenzionalno iluzijo) oziroma 3D-filme. Tehnologija ni tako nova, začelo se je s stereoskopsko fotografijo v prejšnjem stoletju. Prve 3D-filme so predvajali že v 50-ih letih prejšnjega stoletja, vendar je šele digitalna kinematografija pomenila pomemben korak k razširitvi in bolj množični izdelavi 3D-stereoskopskih filmov. Opisali bomo dve najbolj razširjeni metodi za ustvarjanje 3D-stereoskopskih filmov. Prva metoda se imenuje anaglifna metoda in druga vektografska oz. polarizacijski 3D. Cilj te aplikativne raziskovalne naloge sta dva filma o obeh metodah stereoskopije. Najprej smo se učili dela s programsko opremo Blender in njunimi orodji, s pomočjo katerih smo lahko uresničili naše cilje. Za izdelavo modelov in končnega upodabljanja smo uporabili 3D-programsko orodje Blender, ki je trenutno v velikih spremembah vseh funkcionalnosti uporabniškega vmesnika in na novo napisana programska koda, ki vključuje skoraj popolno podporo programskega jezika Python. Stabilno različico novega Blenderja 2.6 pričakujejo v jeseni 2010. Blender je programsko orodje za modeliranje, predstavitve, upodabljanje (izdelavo animacij), izdelavo igric (programiranje v 3D-prostoru) in drugih interaktivnih vsebin ter za filmsko montažo. V raziskovalni nalogi je opisana izdelava 3D-modelov, teksturiranje, animacija in končno upodabljanje. Če vas ali vašega znanca zanima 3D-svet in modeliranje in cela raziskovalna naloga z vsemi modeli, obiščite naš portal na spletnem naslovu http://www.Blender.si/.

Raziskovalna naloga:
Računalniška stereoskopija s programom Blender
PrenosOgled