Vrednosti emisij pri bencinskih motorjih z notranjim izgorevanjem

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nagrade:
Nazaj
tehniške vede
tehnologija (tekstil, lesarstvo, strojništvo idr.)
OŠ Gorica
Matjaž Čelan
Branka Mestnik, Ivan Žužel
Naloga je prejela na regijskem tekmovanju Srebrno priznanje.
Naloga je prejela na državnem tekmovanju Srebrno priznanje.

Raziskovalna naloga predstavlja aktualno temo, saj promet negativno vpliva na okolje. Avtomobili nimajo vgrajenih enakih motorjev in v zrak izpustijo različno količino škodljivih snovi. V raziskavi smo se osredotočili na bencinske motorje. Ugotavljali smo, kakšne količine izpustov proizvedejo avtomobili različnih starosti. V podjetju Avto Velenje smo se seznanili s potekom tehničnih pregledov avtomobilov, kjer merijo izpuste le ogljikovega monoksida. Praktičen del raziskave smo opravljali na MIC-u Velenje. Na šestih avtomobilih različne starosti smo opravili dva preizkusa, med delovanjem motorja v prostem teku in povišanem prostem teku. Pričakovano sta najstarejša avtomobila, brez katalitičnih pretvornikov (Opel Kadett, letnik 1978 in Yugo 55A, 1987), presegla mejne vrednosti izpustov CO kar za 100-200 %. Pri najnovejših avtomobilih (Toyoti Avensis, 2009 in Verso, 2014) pa so bile meritve vrednosti CO pri obeh skoraj nič. Avtomobila srednje starosti (Renault Twingo, 1997 in Fiat Punto, 2003) sta dala mešane rezultate. Twingo je pri testu v povišanem prostem teku presegel mejne vrednosti, a le za 7 %. Vrednosti obeh testov pa sta bili pri Puntu kar 13-14 % volumna CO v izpuhu, to pa močno presega omejitve, ki so med 0,3-0,5 %. Na podlagi opravljenih testov smo spoznali, da velik del avtomobilov ne ustreza okoljskim normam. Iz rezultatov je razvidno, da so okolju prijazni le skoraj čisto novi avtomobili. Teh pa je na cesti veliko manj kot tistih malo starejšega letnika.