Primerjalni vidiki uporabe električne energije za pogon vozil v prometu

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj


OŠ Livada
Tomaž Lenart, Matej Polak
Ana Poličnik, Uroš Rotnik

Z vedno večjo rabo neobnovljivih virov energije, na čemer temelji razvoj moderne družbe, obremenjujemo in onesnažujemo okolje, tudi zrak. V iskanje novega vira energije in zmanjšanje porabe fosilnih goriv vlaga veliko truda tudi industrija motornih vozil. Ena od možnosti je uporaba električne energije za pogon agregatov, ki bi nadomestili dosedanje motorje z notranjim izgorevanjem. Naša naloga obravnava nekatere učinke prehoda na ta vir energije ob predpostavki, da je znanstvenikom že uspelo razviti agregat za pogon avtomobilov, ki namesto klasičnih goriv uporablja električno energijo. V raziskavi smo se omejili na Šaleško dolino. Lotili smo se vprašanja, ali bi bilo smiselno zamenjati motorje z notranjim izgorevanjem z elektromotorji, katerih akumulatorje bi polnili z električno energijo, proizvedeno v Termoelektrarni Šoštanj. Zbrali smo podatke o prodaji tekočih goriv v dolini. Predpostavili smo, da vse to gorivo porabimo v Dolini. Nadomestno električno energijo proizvedejo v Termoelektrarni Šoštanj na bloku z največjim izkoristkom. Za gorivo uporabijo velenjski lignit. Izračunali smo energijo porabljenih tekočih goriv in potrebno nadomestno električno energijo. Izračunali smo emisijo CO2, ki se sprošča pri izgorevanju goriv v motorjih z notranjim izgorevanjem in pri izgorevanju lignita v elektrarni. Ugotovili smo, da bi v primeru nadomestitve motorjev z notranjim izgorevanjem z električnimi agregati prihranili nekaj energije, vendar bi se povečala emisija CO2. Zamenjava z ekološkega vidika torej ni upravičena, saj je CO2 glavni toplogredni plin. S sprejetjem Kijotskega protokola se je Slovenija obvezala, da bomo njegovo emisijo v prihodnosti zmanjšali.