(Ne)zanimivo življenje v šoli

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj


ŠCV, Poklicna in tehniška šola za storitvene dejavnosti
Mojca Rep
Marjana Rogel Peršič

Obiskovanje vzgojno-izobraževalnega procesa nam, mladim, predstavlja dobršen del našega življenja. Ravno zato je še posebej pomembno, kako se v šoli počutimo. Nedvomno je doživljanje šole svojevrstno za vsakega posameznika, kljub temu pa me je razmišljanje o tem, zakaj nekateri rajši obiskujejo šolo in so pri tem uspešnejši, spodbudilo k temu, da opravim raziskavo na tem področju. Raziskovalna naloga zajema analizo odgovorov 200 dijakov zaključnih letnikov šolskega centra. Razlike med šolami so se pokazale predvsem pri številu izostankov, ukvarjanju z izvenšolskimi dejavnostmi in samem počutju v šoli. Raziskovalno nalogo sem izvedla z metodo ankete. Anketni vprašalnik sestavlja 16 vprašanj, s katerimi sem želela ugotoviti vzroke izostajanja, koliko je dijakom v šoli zanimivo in zakaj, kako ocenjujejo vzdušje med poukom in kaj jih odvrača od sodelovanja pri pouku. Ocenjujem, da igra pri tem veliko vlogo profesor, ki posamezen predmet poučuje, in način podajanja snovi. Raziskava je pokazala, da je res veliko odvisno od načina podajanja snovi, ne glede na to, za kateri predmet gre in ali se pri predmetu težje oziroma lažje učijo. Izostanki pa so v veliki večini predmetov pogojeni z zanimivostjo ure, pri kateri izostajajo. Pri tem strogost profesorja ni odločilna. Za nalogo sem se odločila zato, ker sem sama obiskovala dva različna programa na ŠCV in se mi je zdelo zanimivo osvetliti tovrstne razlike med šolami.