Od Verbra do Drohojowskega

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj


ŠCV, Splošna in strokovna gimnazija
Janja Kotnik
Gabrijela Fidler, Jelka Kvartič

Veliki briljantni valček – samo drama ali kaj več? Kaj se pravzaprav dogaja z dramskimi osebami? Kakšno sporočilo nam pravzaprav drama prinaša? Takšna in podobna vprašanja so se mi pletla po glavi, ko sem prvič prebirala Jančarjev Veliki briljantni valček. Pa sem prišla na idejo, da bi lahko iz tega nastala raziskovalna naloga. Takoj sem odšla v knjižnico in začela s spoznavanjem Freudove psihoanalitične teorije, s pomočjo katere bi lahko vsaj delno odgovorila na svoja vprašanja. Poskušala sem narediti psihoanalizo Simona Vebra, glavnega junaka drame, ugotavljala sem predvsem, ali je osebnostno zrel, kako ga drugi označujejo (stigmatizirajo), njegova zavedna in nezavedna dejanja ter njegove osebnostne in duševne motnje. Ugotovitve sem nato poskušala prenesti v vsakdanje življenje. Poleg vsega tega sem poskušala ugotoviti še simbolično sporočilo drame, kaj naj bi drama v prenesenem pomenu pomenila v vsakdanjem, realnem življenju. Kaj pa naslov raziskovalne naloge? Predstavlja to, kar sem raziskovala – psihoanalitični pogled na Simona Vebra v njegovi preobrazbi v Seweryna Drohojowskega, poljskega vstajnika.