Nasilje med učenci na osnovni šoli Bibe Röcka v Šoštanju

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj


OŠ Bibe Röcka Šoštanj
Janja Kotnik
Mija Žagar

Nasilje je tema, ob kateri ne morem ostati neprizadeta. Ker vem, da obstajajo med učenci naše šole različne oblike nasilja, sem si za temo raziskovalne naloge izbrala prav to. V obdobju predpubertete in pubertete se v otroku uveljavljata tendenci po individualizaciji in socializaciji. Potrebe po občutku pripadnosti in varnosti so zelo velike. Otrok postaja nezaupljiv do odraslih in do vrstnikov. Pogosto se čuti ogrožen, zato je napet in se odziva agresivno. Konflikti med vrstniki vključujejo številne negativne vedenjske pojave (zmerjanje, poniževanje, zasmehovanje, grožnje, telesno obračunavanje) med dvema otrokoma, enim otrokom in skupino ali dvema sovražnima skupinama v razredu ali na šoli. Vrstniki lahko agresivno vedenje posameznika vzpodbujajo, lahko pa tudi zmanjšujejo nagnjenja k agresivni reakciji. Iz sinteze anketnega vprašalnika, pogovorov z vrstniki in lastnega opazovanja dogajanj na šolskem hodniku med odmori, v garderobi in v razredu v času malice sem ugotovila, da učenci s strani vrstnikov doživljajo predvsem izzivanja v obliki zbadanja, dajanja vzdevkov, poškodovanja njihove lastnine, poniževanja, izključevanja iz skupine in telesnih agresij. To pa potrjuje, da je tudi šola kraj, kjer je veliko nasilja.