Prepoznavanje in zavedanje čustev

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj


OŠ Bibe Röcka Šoštanj
Anja Lampret, Darja Šumah
Jelka Peterlin

Osnovna vprašanja, ki so naju zanimala, so zavedanje, prepoznavanje in izražanje čustev. Misliva, da je to področje v šolah zapostavljeno. Pogosto poudarjamo le razum, storilnost in znanje. Vedenjske in čustvene stiske posameznikov pa se povečujejo. Učencem, tretješolcem in osmošolcem, udeležencem eksperimentov in vaj, sva želeli povečati občutljivost za njihova čustva in hkrati za čustva drugih. Imeli so možnost odkrivanja, improvizacije, izražanja svoje notranjosti, domišljije z igro oblik in črk, s svinčnikom na papir, samoopazovanja ... Z vajami in metodami sva vplivali na nastanek in potek pojava, procesa, učinkov pa nisva mogli izmeriti. Če uspemo izraziti čustva, jih lahko tudi kontroliramo in uravnavamo. Domnevava, da so udeleženci najinih vaj postali nakoliko občutljivejši za prepoznavanje, zavedanje in kontroliranje svojih čustev in s tem hkrati sposobni prepozanavati in se vživljati v čustva drugih. V tem vidiva velik preventivni pomen najinih dejavnosti za posameznika in klimo na šoli. Želeli sva vzbuditi zavest o tem, da so za človekovo uravnoteženo funkcioniranje poleg razuma pomembna tudi čustva. Vse to naj bi pripomoglo h kvaliteti našega življenja in nas delalo bolj človeške. Rezultatov raziskovalne naloge vzorčno-posledično nisva mogli izmeriti, o njih lahko le domnevava.