Leteti z elektriko

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nagrade:
Nazaj
naravoslovne vede
fizika
ŠCV, Gimnazija
Jernej Lenovšek, Filip Plešnik
Peter Jevšenak
Naloga je prejela na regijskem tekmovanju Zlato priznanje.
Naloga je prejela na državnem tekmovanju Srebrno priznanje.

Poleg električnih vozil postajajo vse zanimivejša tudi električna zračna plovila. Za sedaj gre predvsem za manjše modele na daljinsko upravljanje, pojavljajo pa se že prvi prototipi letal za prevoz ljudi. Zanimalo nas je, ali današnja tehnika že dopušča izdelavo električnih letal za prevoz potnikov in kje so meje. Kot modelarji smo imeli svoj električni jadralni model Graupner Rookie S. Model je po obliki podoben Pipistrelovemu Taurusu G2, prvemu električnemu jadralnemu letalu za dve osebi. Tako smo prišli na idejo, da bi poskuse in meritve izvedli na modelu in jih nato ekstrapolirali na Taurus G2. Ob dovolj dobrem ujemanju bi morda lahko odgovorili na katero od zastavljenih vprašanj. Ker glavno oviro pri preboju električnih vozil predstavljajo baterije za shranjevanje električne energije, smo se posebej posvetili temu področju. Spraševali smo se, ali bi letala na električni pogon z dvakrat učinkovitejšimi baterijami že pomenila grožnjo bencinskim. Tako smo izvedli vrsto meritev z modelom in določili porabo energije na kilometer prevožene poti. Ko smo preko sile upora izvedli ekstrapolacijo na večji Taurus G2, smo dobili 1000-krat večjo energijo. Dejanski podatki pa kažejo, da Taurus G2 porabi samo 134-krat več energije. Razlog za neujemanje je v aerodinamiki, ki zahteva tako geometrijsko kot dinamično podobnost letal v primerjavi, česar pa nismo mogli zagotoviti. Ugotovili smo, da vse Taurusove baterije shranijo toliko energije, kot jo premore pol litra bencina, kar je še vedno premalo za konkurenčnost. Ima pa električni pogon vrsto prednosti in vsaka izboljšava na tem področju bo pomenila večjo razširjenost električnih vozil.

Raziskovalna naloga:
Leteti z elektriko
PrenosOgled