Avtomobilski žarometi

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj


ŠCV, Poklicna in tehniška strojna šola
Ivan Kokorič
Boris Klančnik

Raziskava poteka predvsem v smeri izboljšanja varnosti na cesti. Danes že preizkušajo to varnost doseči na različne načine, npr. z infrardečo svetlobo, postavljanjem luči ob cestišču itd., odločil pa sem se za eno, in to so avtomobilski žarometi. Ta razvoj ima kar pestro zgodovino. Od prvih žarometov pa vse do današnjih je preteklo nekaj več kot 100 let. Današnji konstruktorji se ukvarjajo predvsem s tem, kako bi naredili žaromet, ki bi imel precej močno svetlobo, večje vidno polje in bi se z njim videlo v vseh vremenskih razmerah. Večji problem pa nastane v tem, da hočejo vse te lastnosti združiti v eno samo žarnico. Problem je tudi v tem, da se umazanija hitro nabere na prosojnem steklu in s tem povzroči velik lom svetlobe. Raziskava poteka le na razliki med halogensko in novo ksenonsko žarnico. Do sedaj se je pokazalo, da ima navadna halogenska žarnica pomanjkljivosti v primerjavi s ksenonsko žarnico. Pozna se po osvetljenosti cestišča, večji vidljivosti, močnejši svetlobi ter po tem, da so ovire na cesti hitro opazne. Rezultati so pokazali, da se ksenonske žarnice veliko bolj obnesejo na cesti kot navadne halogenske žarnice.