Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nagrade:
drugo
prehrana
OŠ Šalek
Naja Mohorič, Pia Bračič
Danijela Ribizel
Naloga je prejela na regijskem tekmovanju Bronasto priznanje.
Naloga je prejela na državnem tekmovanju Bronasto priznanje.
S sladkorjem si vsakodnevno »sladkamo« življenje. Je nepogrešljivo živilo v večini gospodinjstev. Zanimalo naju je, koliko sladkarij, slaščic in sladkih pijač zaužijemo, kako pogosto so ta živila vključena v prehrano in kako vplivajo na počutje in zdravje. V raziskovalni nalogi naju zanima predvsem količina dodanega sladkorja in ne naravno prisotnega. Uporabili sva metodo iskanje podatkov, eksperimentiranje, anketiranje, intervjuvanje. Z metodo anketiranja sva ugotovili, da imamo sladko zelo radi. Učenca, ki sladkarij ne uživa, ni. Sladkarije pogosto uživamo med obroki. Ustna higiena je tedaj le občasna. Zaužijemo preveč dodanega sladkorja, uporabljamo pretežno beli kristalni sladkor, osnovnošolci iz mesta v povprečju zaužijejo več dodanega sladkorja kot vrstniki s podeželja, bistvene razlike ni. Največ sladkarij kupijo starši, mestni otroci si pogosteje kupujejo sladkarije sami kot njihovi vrstniki na podeželju. Z metodo eksperimentiranja in pogovora s sošolci sva potrdili, da smo s sladkorjem zasvojeni, saj omejevanje oz. odpovedovanje povzroča v začetnem obdobju slabo počutje, nemirnost in razdražljivost. Po zaužiti sladki hrani se je izboljšalo počutje in razpoloženje. Z metodo intervjuvanja sva ugotovili, da se slabe prehranjevalne navade iz otroštva prenesejo v odraslo obdobje. Posledice prekomernega uživanja sladkorja so še slaba prebava in zobna gniloba. Dodani sladkor naj bo sestavina uravnotežene prehrane in le redko v obliki sladkarij in sladkih pijač.
Raziskovalna naloga: