Kaj pomeni imeti kolesarski izpit?

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj


OŠ Gorica
Sara Jud, Biljana Kosjerina
Mateja Majhen

Veliko učencev se v svojem prostem času vozi s kolesi, zato sva želeli izvedeti, zakaj, kdaj in kako pogosto ga uporabljajo ter kakšno je njihovo znanje prometnih predpisov. Postavili sva naskednje hipoteze: - Večina učencev predmetne stopnje uporablja kolo kot prevozno sredstvo (peljejo se v glasbeno šolo, na trening ...). - Učenci - kolesarji dobro poznajo prometne predpise. - Zaradi specifičnih razlik pričakujeva razlike v uporabi kolesa med učenci obeh šol, na katerih bo raziskava potekala, in drugačnega bivalnega okolja. V raziskavo sva vključili učence predmetne stopnje OŠ Gorica Velenje in OŠ bratov Letonja Šmartno ob Paki. Podatke sva pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika ter računalniškega programa S kolesom v šolo, s katerim sva preverili znanje učencev, ki ga potrebujejo za varno vključevanje s kolesom v promet. Po analizi in obdelavi podatkov sva prvo in drugo hipotezo ovrgli ter potrdili tretjo. Prišli sva do drugih zaključkov, ki pa so podrobno, s tabelami in grafi, predstavljeni v raziskovalni nalogi. Starši so s podpisom kolesarske izkaznice prevzeli odgovornost za svojega otroka pri vključevanju v promet, vendar je anketa pokazala, da je bilo zelo malo učencev deležnih njihovega spremstva in podpore pri prvem vključevanju v promet po opravljenem kolesarskem izpitu. Meniva, da bi morali biti tudi bolj dosledni in vztrajni, da bi njihovi otroci le nosili čelade in kolesarske izkaznice, saj se večina vozi brez njih. Gre za varnost njihovih otrok. Pri tem bi želeli, da bi nam pomagali policisti s pogostejšim preverjanjem kolesarjev. Zagotovo bi se delež učencev, ki kolesarijo brez čelade, zmanjšal. Najbolj zaskrbljujoče spoznanje v tej raziskovalni nalogi je majhen delež ponovno opravljenih izpitov, tudi med tistimi učenci, ki se vsak dan vključujejo v promet. Meniva, da bi bilo potrebno s prometno vzgojo nadaljevati tudi na predmetni stopnji in prepričani sva, da bi bilo v bodoče znanje na tem področju boljše in zato manj nesreč, kjer so udeleženi kolesarji.