Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nagrade:
tehniške vede
aplikativni inovacijski predlogi in projekti
ŠCV, Elektro in računalniška šola
Samo Železnik, Blaž Pečnik, Blaž Sitar
Nedeljko Grabant
Naloga je prejela na regijskem tekmovanju Srebrno priznanje.
Naloga je prejela na državnem tekmovanju Bronasto priznanje.
Animacija je iluzija gibanja, ki jo dosežemo s hitrim prikazovanjem sličic, vsaka sličica je vsebinsko delno drugačna od predhodne. Animacije lahko ustvarjamo z zaporednimi sličicami risb, posnetih slik ali pa kot v našem primeru s 3D-modeli. Človeško oko vidi animacijo kot tekočo sliko pri približno 15 sličicah na sekundo, večina animacij in filmov je posneta s 25 okvirji na sekundo za bolj tekočo sliko. V računalništvu je animacija podzvrst računalniškega oblikovanja. Tam se uporablja predvsem 3D-animacija, uporablja pa se tudi 2D-ustvarjanje podob in animacij. Cilj raziskovalne naloge je izdelava kratke poučne filmske animacije z naslovom Medžo. V filmu se prikazuje nevarnost uporabe interneta v primeru kraje gesla ter posledice, ki iz tega sledijo. Vabimo vas na ogled animiranega filma Medžo na portalu www.blender.si. Za izdelavo modelov, animacije, montažo video posnetka in nekaterih slik smo uporabili odprtokodno 3D-programsko orodje Blender v razvojni različici 2.5. Blender je programsko orodje za modeliranje, predstavitve, upodabljanje, izdelavo animacij, izdelavo igric, programiranje v 3D-prostoru, filmsko montažo in še za izdelavo nekaterih drugih interaktivnih vsebin v 3D-prostoru. V raziskovalni nalogi smo opisali pomembnejše postopke izdelave modelov, njihovo teksturiranje, animiranje, dodajanje učinkov, upodabljanje animacije ter post produkcije. Če vas zanima 3D-modeliranje, lahko dobite Blender zastonj na spletni strani http://www.blender.org/.
Raziskovalna naloga: