Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
družboslovne vede
sociologija
ŠCV, Elektro in računalniška šola
Urban Strnišnik, Klemen Dražnik, Tevž Šart
Petra Mastnak, Ajda Kamenik
Za raziskovalno nalogo s področja sociologije smo se odločili predvsem, ker nas to zanima, saj tudi sami vodimo svojo oddajo Mulci na Radiu Velenje. Zelo nas je zanimalo, kako je pravzaprav razvoj radijske tehnologije vplival na razvoj človeštva, ali bi dijaki na Šolskem centru Velenje poslušali šolski radio, če bi obstajal, ter kako se je radio sploh pojavil. Osredotočili smo se na celoten razvoj tega medija, od začetkov do danes. Kot izumitelj radia se je v zgodovio zapisal Guglielmo Marconi. Danes je radio že tako razširjen, da je zelo težko najti gospodinjstvo, ki bi bilo brez njega. V raziskavo smo vključili tudi anketo, v kateri smo želeli izvedeli, ali se radio med dijaki posluša ali ne. Največ poslušalcev ga posluša preko radijskega sprejemnika, nekateri pa tudi preko interneta.Večina ga posluša zvečer ali zjutraj. Če bi šolski radio deloval, bi ga dijaki najraje poslušali med odmori na šolskih hodnikih. Zaradi sprostitve dijakov so ga začele uvajati šole. Zametki šolskega radia so se pravzaprav kazali že na začetku nastanka tega medija samega. Nekatere prve postaje, ki so začele delovati, oddajajo še danes, kar pa dokazuje njihovo uspešnost. Tudi v Sloveniji se je začela radijska tehnologija dokaj hitro širiti, kar pa se tiče šolskega radia, se ne razvija ravno hitro. Lahko pa se pohvalimo s tem, da ima vsako leto več šol svoj radio. Mnogo virov in literature potrjuje naše trditve in upamo, da bo naša raziskava nekako pripomogla k razvoju šolskega radia na Šolskem centru Velenje.
Raziskovalna naloga: