Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nagrade:
družboslovne vede
ekonomija
OŠ Šoštanj
Žiga Krajnc, Rok Urbanc
Tomaž Repenšek
Naloga je prejela na državnem tekmovanju Zlato priznanje.
V svetu zasenčenih mej med potrebami in željami se nemalokrat znajdemo tudi mladi, ki smo nehote vrženi v mesoreznico krutega potrošništva. Kakšno mnenje si naj ustvarimo mladi, ko gledamo odrasle ljudi, ki se gnetejo, prepirajo, prerivajo za materialne dobrine, npr. hladilnik, televizor, pohištvo itd., ko gre za odprtje kakšnega novega trgovskega centra!? Pa vendar si za izhodišče nisva vzela nevarnosti in bizarnosti potrošništva. Ampak sva se za spletno nakupovanje in prodajo odločili, ker je nam potrošništvo prineslo neke potrebe, ki niso nujne za preživetje, a vseeno kupujemo, ker si s tem zagotavljamo neko ugodje in status. Bljižnji nas pogosto nagrajujejo, motivirajo z denarjem za šolske idr. dosežke, nam podarjajo denar za rojstni dan, opravljeno pomoč ipd. S privarčevanim denarjem oblikujemo seznam modernih, črednih želja, npr. radi potrošimo denar za pametne telefone, prenosne računalnike, igralne konzole, oblačila, športno opremo ipd. Tako stopamo v svet potrošništva, ki nam je ponujen skozi svet reklam. Zaradi konkurence lahko dobimo stvari poceni in ceneje. Mladi se srečujemo s potrošništvom predvsem preko spletnega medija, saj nam je ta dosegljiv na vsakem koraku. Z leti stopamo v tisti družbeni razred, ki spletnemu nakupu ali prodaji nameni največ pozornosti. Spletne trgovine ponujajo danes skoraj vse, od avtomobilov do mobilnih telefonov. V času napredne tehnologije lahko nakup opravimo kar iz domačega naslonjača. Pa vendar so mnogi pri kupovanju preko spleta skeptični in mu ne zaupajo. Zato sva se odločila, da prodajo in kupovanje predstaviva bolj nazorno. S tem bo marsikdo opustil mnenje, da je kupovanje preko spleta lahko tvegano.
Raziskovalna naloga: