Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nagrade:
humanistične vede
slovenski jezik
OŠ Šoštanj
Leja Jelenko, Eva Kučiš
Aleksandra Gačić
Naloga je prejela na državnem tekmovanju Srebrno priznanje.
Uporaba slovenščine je za slovensko govoreče prebivalstvo nekaj vsakdanjega. Problem pa nastane, ko se znajdemo v drugačnem prostoru. Navaditi se moramo na tuje prebivalstvo, kulturo in navade. Najpomembnejše pa je, da se naučimo jezika. S takšnimi problemi se ukvarjajo tudi priseljenci v Sloveniji, zato je ta tema zelo zanimiva za raziskovanje. Ugotovili sva, da za tuje govoreče državljane obstajajo posebni plačljivi in brezplačni tečaji. Tam se učijo osnov slovenščine (sklanjatve, spreganje, tvorjenje stavkov, besedišča) s posebnimi učbeniki, ki so namenjeni učenju tujcev. Učbeniki so zelo zanimivi, saj se ne učijo samo slovnice, temveč jezik in sporazumevanje v slovenskem jeziku vadijo skozi različne vsakdanje teme, kot so družina, hiša, potovanje, šolanje, služba, prazniki itn. V nadaljevalnem učbeniku pri vsaki enoti pišejo tudi pismo in nekaj primerov teh pisem sva uporabili kot zanimivost tudi v raziskovalni nalogi. Na koncu tečaja udeleženci pišejo zaključne teste, kjer svoje znanje dokažejo. Prosili sva jih tudi, da rešijo ankete, ki so povezane z raziskovalno nalogo. Dobljene rezultate sva preoblikovali v grafe in dobili zanimive rezultate. Naredili sva tudi primerjavo. Izbrali sva nekaj naključnih slovensko govorečih sorodnikov, prijateljev in učiteljev. Prosili sva jih, da rešijo enak test, kot ga rešujejo priseljenci ob koncu tečaja. Dobili sva zanimive rezultate, ki povedo marsikaj o učinkovitosti tečaja. Pregledali pa sva tudi teste, ki jih rešujejo na začetku tečaja. Izpisali sva najpogostejše napake in jih primerjali z napakami, ki jih naredijo ob koncu tečaja.
Raziskovalna naloga: