Stop! Povejmo z gibi! Vloga neverbalne komunikacije v vsakdanjem življenju

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj
interdisciplinarno
psihologija, slovenski jezik
OŠ bratov Letonja, Šmartno ob Paki
Ana Miklavžina, Ana Ocepek
Petra Vnuk

Raziskovalna naloga o neverbalni komunikaciji z naslovom STOP! POVEJMO Z GIBI! zaokrožuje motivno ozadje obravnavane tematike. Najin namen je bil večplasten: najprej sva opredelili vlogo neverbalne komunikacije, ki jo predstavljajo strokovne publikacije, ter se lotili razširjene analize stopnje razvitosti neverbalne komunikacije različnih ciljnih skupin s poudarkom na vsakdanjem življenju. Zato sva uporabili model kvantitativne in kvalitativne analize, in sicer je KVANTITATIVNA ANALIZA temeljila na anketnem vprašalniku za učence od 6. do 9. razreda, njihove starše, brate in sestre ter gluhe učence, KVALITATIVNA ANALIZA pa je deskriptivno zajemala intervjuje šolskih svetovalnih delavk, zapise amaterskih gledaliških igralcev, slovenskih literatov in analizirane likovne izdelke učencev od 4. do 7. razreda z izraženimi neverbalnimi elementi. Ugotovili sva, da anketirani osnovnošolci in odrasli dobro poznajo pojem neverbalne komunikacije, ki se jim zdi pomembna, njen najpogostejši element je v večini mimika obraza, njeno največjo vlogo pa vidijo v izražanju razpoloženja. Anketirani gluhi učenci pojem neverbalne komunikacije poznajo nekoliko slabše, se jim pa ta zdi zelo pomembna, predvsem v komičnih situacijah, najpogostejši element pa so gibi rok. Amaterski gledališki igralci in šolske svetovalne delavke zelo dobro poznajo vlogo neverbalne komunikacije, prav tako le-to najdemo v literaturi slovenskih književnikov. Učenci pa v okviru poustvarjanja z ilustracijami prikažejo le nekatere elemente nebesedne komunikacije, saj večji delež pozornosti namenjajo sami fabulativnosti.

Raziskovalna naloga:
Stop! Povejmo z gibi! Vloga neverbalne komunikacije v vsakdanjem življenju
PrenosOgled