Kaj bom, ko bom velik?

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nagrade:
Nazaj
družboslovne vede
sociologija
OŠ Mozirje
Nina Praunseis, Pia Povše
Anita Povše
Naloga je prejela na regijskem tekmovanju Srebrno priznanje.
Naloga je prejela na državnem tekmovanju Bronasto priznanje.

Poklic je delo oz. dejavnost, za katero je potrebna usposobljenost. S poklicem služimo denar, ki nam zagotavlja osnovne materialne dobrine. Že v zgodnjem otroštvu začnejo otroci spoznavati različne poklice. Prva prelomnica, ko morajo resneje razmisliti o svoji nadaljnji poklicni poti, je na koncu osnovne šole. Tisti, ki se odločijo za splošno srednje izobraževanje, se o svoji nadaljnji poklicni poti odločajo v četrtem letniku srednje šole. Takrat je njihovo poznavanje poklicev širše kot v osnovni šoli, kar olajša odločitev o nadaljnjem šolanju. Kdaj pa je najprimernejši čas, da izberemo poklic, ki ga bomo morda opravljali do konca življenja? Po mnenju večine odraslih je to v srednji šoli ali celo po nabranih izkušnjah v različnih službah. Cilj najine naloge je bil ugotoviti, kako se spreminja izbor poklicev s starostjo. Raziskava je pokazala, da se s starostjo širi izbor različnih poklicev. Otroci največkrat dobijo informacije o poklicih od svojih staršev. Med mlajšimi deklicami je najbolj zaželjen poklic frizerka, veterinarka, med fanti pa nogometaš. Kasneje se pri deklicah pojavi še poklic vzgojiteljica, pri fantih pa računalniški tehnik. Srednješolci imajo zelo širok izbor poklicev, ki se povsem razlikujejo od poklicev, ki bi jih želeli opravljati osnovnošolci. Tudi med anketiranimi odraslimi se pojavljajo poklici, ki jih ni izbrala nobena druga skupina. Polovica vprašanih odraslih je s svojim poklicem zadovoljnih in bi se ponovno odločili za izbrani poklic, če bi bili na začetku svoje poklicne poti. V službi preživimo veliko časa, zato je pomembno, da izberemo poklic, ki nas bo veselil in nam hkrati omogočal normalno življenje.

Raziskovalna naloga:
Kaj bom, ko bom velik?
PrenosOgled