Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nagrade:
drugo
živilska tehnologija
OŠ Gorica
Sara Mulej
Andreja Vintar, Branka Mestnik
Naloga je prejela na regijskem tekmovanju Bronasto priznanje.
Naloga je prejela na državnem tekmovanju Srebrno priznanje.
Kruh je osnovno živilo, pečen iz testa, ki ga zamesimo iz moke, vode, soli in sredstva za vzhajanje. V njem se »zrcalijo« zgodovinski, geografski, kulturni pogoji. V sodobnem času prevladuje tržna (marketinška) ponudba različnih vrst kruha. Raziskovalno nalogo, Kruh z ali brez aditivov, smo pričeli z zbiranjem podatkov o industrijski peki kruha in postavitvijo hipotez. Zanima nas, zakaj imajo pri oglaševanju kruha nekatere vrste kruha oznako »brez aditivov«, »brez emulgatorjev«, nekatere vrste pa ne. Opazovali smo spremembe treh vrst kruha: doma pečenega, kupljena z in brez aditivov. Ugotovili smo, da se domač kruh najhitreje posuši in splesni, sledi mu kruh brez aditivov, nato kruh z aditivi. Dodatki, ki jih primešajo v testo, so res učinkoviti. Podaljšajo obstojnost, svežino, strukturo idr. Potrošniki jih prepoznajo po oznaki E in številki, ki zaznamuje posamezen aditiv. Povzetek rezultatov ankete je, da se več kot polovica potrošnikov zaveda »ne-koristi« aditivov v kruhu, zato jih 59 % povprašuje po kruhu brez aditivov. Odpravili smo se v Pekarno Grosuplje, ki najbolj oglašuje ponudbo kruha brez dodatkov. Izvedeli smo, da je testo za ta kruh pripravljeno iz kislega testa. Druge vrste kruha vsebujejo aditive za okus, vonj, obstojnost, boljšo gnetljivost, proti plesni … Zagotovili so nam, da na človekovo zdravje vplivajo minimalno. Oglaševanje kruha brez aditivov je marketinška poteza, privabiti čim več potrošnikov. Mi ga bomo še naprej pekli doma v krušni peči.
Raziskovalna naloga: