Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
drugo
glasba
OŠ Frana Kocbeka Gornji Grad
Majča Grudnik, Aja Urlep, Ana Zavolovšek
Dušanka Colnar
Med ogledom resničnostnega šova Slovenija ima talent na POP TV smo opazile, da so žiranti nastopajoče opozorili tudi na razumevanje in izgovorjavo besedila pesmi. Ker tudi same rade pojemo, smo o tem začele razmišljati. Vsaka je pod lupo vzela svoj odnos do besedil in hitro smo ugotovile, da smo si v tem zelo podobne, saj znamo zapeti veliko pesmi, v katerih nastopajo besede, ki jih ne razumemo. Odločile smo se, da to bolj natančno raziščemo. Za raziskovalno metodo smo uporabile delo z besedilnimi viri, intervju z učiteljicami in člani pevskih zborov ter anketo. Izbrale smo pet pesmi, za katere smo predvidevale, da jih bo poznala večina anketiranih oseb, in v katerih smo našle »čudne« oz. nepoznane besede. Gre za besedila Moj očka ima konjička dva, Jaz pa ti pa židana marela, Čuk se je oženil, Rdeči cvet in Zemlja pleše. Zanimalo nas je, koliko pozornosti anketiranci namenijo besedilom pesmi, kako se besedilo pesmi najpogosteje naučijo, predvsem pa nas je zanimalo, ali razumejo besede, kot so židana marela, parazol, šimelj, vereja, dota, Kadore, Orion ipd. Ugotovile smo, da ljudje pri petju dajemo več pozornosti melodiji in ritmu kot besedilu pesmi ter da se besedilo pesmi običajno naučimo tako, da poslušamo druge. Hipotezo, da večina anketiranih učencev ne pozna prej naštetih besed, smo potrdile. Hipotezo, da bo večina anketirancev iz generacije naših staršev in starih staršev razumela prej naštete besede, pa smo ovrgle.
Raziskovalna naloga: