Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nagrade:
drugo
prehrana
OŠ Gorica
Deja Purg, Špela Pirnat
Barbara Trebižan, Branka Mestnik
Naloga je prejela na regijskem tekmovanju Zlato priznanje.
Naloga je prejela na državnem tekmovanju Srebrno priznanje.
Hrana nam daje moč za vsakodnevne dejavnosti, rast in obnovo telesa in ima še druge naloge. V zgodnjem otroštvu nas umiri, poteši in tolaži. V času mladostništva je pomembno, da uživamo zdravo in uravnoteženo hrano ter dovolj tekočine. V preteklosti so jo zaradi pomanjkanja zelo spoštovali, danes pa poslušamo o ogromnih količinah hrane, ki konča v smeteh. Tehtali smo, koliko hrane učenci OŠ Gorica ne zaužijemo. Dobre petine šolske malice v povprečju ne zaužijemo, to je 8 kilogramov na dan. Šolskega kosila v povprečju zavržemo 52 %, to je 40 kilogramov dnevno. Učenci najmanj posegajo po juhah, solatah, zelenjavnih prilogah in sezonskih jedeh. Za malico najraje jedo pico, za kosilo pa testenine in ocvrto meso. Najraje izbirajo nezdravo hrano. Najbolj priljubljena pijača je sok, najmanj pa mleko. Opazovali smo (ne)kulturo prehranjevanja. Učenci si pred obrokom in po njem neredno umivajo roke. Nestrpno čakajo, da dobijo hrano. Med jedjo hitijo, hrane ne prežvečijo dobro, govorijo in nespretno uporabljajo pribor. Redki se hrani posvetijo z vsemi čuti in v njej uživajo. Za učence smo organizirali predavanje in delavnice o zdravi prehrani in kulturi prehranjevanja. Starše smo seznanili, katera hrana je zdrava, koliko hrane v šoli konča v smeteh, katero hrano učenci najraje oz. najmanj radi uživajo, predstavili smo jim kulturo prehranjevanja na šoli. V družini in šoli moramo uživati zdravo hrano ter razvijati spoštljiv odnos do hrane in kulturo prehranjevanja.
Raziskovalna naloga: