Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
družboslovne vede
psihologija
OŠ Karla Destovnika-Kajuha Šoštanj
Zala Katanec, Denis Balant
Špela Sovič
V obdobju najstništva se pričnejo številne spremembe na čustvenem, vedenjskem kot tudi telesnem področju. Želeli smo raziskati, kako pogosto najstniki v tem obdobju posegajo po farmacevtskih sredstvih. Za ciljno skupino smo si izbrali učence devetih razredov in dijake četrtih letnikov. Želeli smo raziskati, ali se poseganje po farmacevtskih sredstvih v tem obdobju kaj spreminja, katera sredstva so tista, po katerih najstniki najpogosteje posegajo, kdo jim pri izbiri svetuje, koliko so seznanjeni s časom jemanja in stranskimi učinki. Pripravili smo kratek anketni vprašalnik, ki smo ga razdelili med omenjeni skupini učencev in dijakov. Anketirali smo 70 osnovnošolcev in 41 srednješolcev. Ugotovili smo, da tako dijaki kot srednješolci največkrat uporabijo tablete proti bolečinam, učenci jih dobijo pri starših, dijaki pa jih v največjem številu sami vzamejo iz omare. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da tako dijaki kot učenci po zdravilih posegajo precej redko. V osnovni šoli odidejo učenci po zdravila s starši, v srednji šoli pa sami. Oboji so seznanjeni s stranskimi učinki. Osnovnošolce največkrat seznanijo starši, srednješolce pa zdravnik ali farmacevt. Osnovnošolci pogosteje posežejo po medicinskih sredstvih, srednješolci pa tako po medicinskih kot alternativnih sredstvih. Glede na rezultate lahko sklepamo, da najstniki nismo odvisni od raziskovanih farmacevtskih sredstev.
Raziskovalna naloga: