Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nagrade:
humanistične vede
slovenski jezik
OŠ Antona Aškerca
Klara Blažka Cigler
Martina Hribernik
Naloga je prejela na državnem tekmovanju Bronasto priznanje.
Kaj se je zgodilo z govorico mladih v zadnjih letih, ko so se razmere življenja spremenile? Zanimalo me je, kako so nove okoljske razmere vplivale na pogovor med najstniki. Kaj se je zgodilo, ko nismo mogli biti v stiku in se pogovarjati na štiri oči? V tem zelo težkem obdobju nam je svetovni splet priskočil na pomoč in se nam pomagal sporazumevati brez možnosti okužbe. S tem pa so prišla na plan tudi vsa socialna omrežja, ki so imela vpliv na razvijanje slenga med tem časovnim obdobjem. Govorica mladih se ves čas razvija in njene aktualne besede, ki jih uporabljamo kratek čas, se hitro izmenjujejo. Raziskala sem, kakšen je sleng po karanteni. Anketirala sem učence v osnovnih šolah Velenja in jih povprašala, kako se oni pogovarjajo ter katere slengizme uporabljajo. Odzivi so bili dobri in videla sem, kako se sporazumevajo generacije 5., 6., 8. ter 9. razreda. Ugotovila sem tudi, da se je njihov sleng v času karantene spreminjal. Posledica le-tega je bila povezava z angleškim jezikom. Ker pa me je zanimala razlika slenga med nam najbližjo regijo, sem anketirala tudi učence s Koroške. Anketo so rešili devetošolci in mi pomagali odgovoriti na vprašanja. Opazila sem spremembe, ki nakazujejo razlike med regijama. Menim, da je sleng del odraščanja. Je jezik, ki je unikaten in živ za vsako generacijo in ravno zato je tako poseben.
Raziskovalna naloga: