Me sprejmeš, čeprav sem drugačen?

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nagrade:
Nazaj
družboslovne vede
sociologija
OŠ Karla Destovnika-Kajuha Šoštanj
Ana Novak, Neja Mraz
Maja Ahtik Požegar
Naloga je prejela na državnem tekmovanju Bronasto priznanje.

Drugačnost. Beseda, ki je zadnje čase vedno pogosteje uporabljena. V »teoriji« sicer pomeni značilnost oz. dejstvo o tem, da se nekdo razlikuje od določenega. Kako pa na drugačnost gledajo najstniki na naši šoli? Kako jo sprejemajo, kaj si o njej mislijo in kdo je za njih drugačen? Ali in zakaj so mladostniki nasilni do drugačnih vrstnikov? Želeli sva najti odgovore na vprašanja, ki sva si jih zastavili, in izboljšati sprejemanje drugačnosti v zadnji triadi naše šole in tako zmanjšati medvrstniško nasilje do drugačnih. Zanimalo naju je, kako se počutijo domnevno drugačni učenci in zakaj jih ostali vidijo drugačne. Pripravili sva anketo, ki so jo rešili učenci zadnje triade, in se z učenci, ki jih drugi vidijo kot drugačne, pogovorili o njihovi sprejetosti. O sprejetosti sva se pogovorili še z učenci, ki so prišli na našo šolo iz podružnice Topolšica. Zanimalo naju je tudi, kako na nasilje na splošno v razredu, po mnenju anketirancev, odreagirajo učenci in kako učitelji. Po najinem mnenju smo namreč ljudje v današnjem času preveč kritični ter prepogosto verjamemo stereotipom. To otežuje sprejemanje ljudi takšnih, kot so, in posledično drugačnost prikazuje v slabi luči, drugačnost pa je v resnici lahko dragocen dar. Upava, da bova s to raziskovalno nalogo vsaj malo pripomogli k razmišljanju o tem, da drugačnost ni nekaj slabega, a se vseeno zavedava, da je do tega še dolga pot.

Raziskovalna naloga:
Me sprejmeš, čeprav sem drugačen?
PrenosOgled