Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
družboslovne vede
psihologija
OŠ Livada
Vanessa Sagadin, Jaša Petrinjak
Lucija Marko
V zadnjem času se razumevanje duševnega zdravja spreminja, vendar še vedno obstajajo predsodki, zaradi katerih marsikdo doživlja še več težav. Anksioznost je stanje pretirane skrbi, strahu ali napetosti, ki ga lahko spremljajo fizični simptomi, kot so povečan srčni utrip, potenje, tresenje, težave z dihanjem, omotica in druge telesne reakcije. To je normalen del človeške izkušnje in se lahko pojavi kot odziv na stres ali nevarnost in v veliki meri vpliva na slabo samopodobo, kar lahko vodi tudi do zapletov in vpliva na zadovoljstvo v vsakdanjem življenju. Ko sva se pogovarjala in med vrstniki opažala prav te stvari, sva se začela spraševati, če si otroci sploh znajo pomagati, kadar občutijo različne skrbi in strahove. Na naši šoli sva opazila predvsem porast socialne anksioznosti, kar se nama je zdelo zelo zaskrbljujoče. Zaradi tega sva se odločila, da bova naredila raziskovalna nalogo in spletno anketo, s katero bova ugotavljala, kako se naši učenci soočajo z anksioznostjo. Želiva si, da bi čim več otrok vedelo, kaj je anksioznost in da ni to nič strašnega. Predlagava, da bi na šoli pripravili program, v katerega bi se lahko vključili vsi učenci, ki pri sebi prepoznavajo omenjene težave in bi se želeli naučiti, kako si pri tem pomagati.
Raziskovalna naloga: