Instapoezija: njene značilnosti in priljubljenost med osnovnošolci

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj
humanistične vede
književnost
OŠ Polzela
Ela Cizej, Ajda Čremožnik, Loriana Turnšek
Mojca Cestnik

V 21. stoletju, digitalni dobi, na človeško družbo vplivajo tudi hiter tehnološki napredek in predvsem družbena omrežja, ki jih zlasti mi, mladi, vsakodnevno uporabljamo. Avtorice raziskovalne naloge smo mlade pesnice, ki se navdušujemo nad branjem in pisanjem poezije, ter uporabnice med mladimi priljubljenega družbenega omrežja Instagram. Tam smo opazile tudi posebno obliko poezije, t. i. Instagram poezijo ali instapoezijo. Po opazovanju in spremljanju te oblike poezije smo opazile, da se v marsičem razlikuje od poezije, o kateri smo se učile pri pouku. Naš cilj je bil ugotoviti glavne značilnosti in posebnosti pesmi, objavljenih na Instagramu, izvedeti, kako nastajajo in kaj o tej poeziji menijo njihovi avtorji_ice. Želele smo tudi ugotoviti, kolikšna je priljubljenost te poezije med našimi sovrstniki. V raziskovalni nalogi smo uporabile različne metode raziskovanja, in sicer smo analizirale pesmi, objavljene na Instagramu, naredile intervju s tremi avtoricami instapoezije, opravile intervju z univerzitetno profesorico, ki se ukvarja s sodobno slovensko poezijo, in izvedle anketo med osmo- in devetošolci OŠ Polzela, s katero smo ugotavljale, ali poznajo in berejo instapoezijo. Namen naše raziskovalne naloge je pokazati, kako novi mediji (družbena omrežja) vplivajo tudi na nastajanje in branje poezije.