Pravopisna zmožnost učencev osmih in devetih razredov OŠ Gustava Šiliha Velenje

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj
humanistične vede
slovenski jezik
OŠ Gustava Šiliha
Ema Bačić
Mateja Kunc

Pravopis je skupek pravil knjižnega jezika zlasti o pisavi, rabi črk in ločil ter o pisanju skupaj in narazen. Ker sem opažala, da imajo učenci velike težave z rabo pravopisnih pravil, sem z raziskovalno nalogo želela ugotoviti, kakšna je pravopisna zmožnost učencev osmega in devetega razreda OŠ Gustava Šiliha Velenje. Po pregledu objav in postavitvi hipotez sem se raziskovanja opredeljenega problema lotila z različnimi metodami dela. O pravopisnem znanju učencev včasih in danes sem opravila intervjuja z učiteljico z večletnimi izkušnjami in s svojo babico. Na svoji šoli sem izvedla tudi anketo učencev in učiteljev predmetne stopnje o pravopisnem znanju učencev osmih in devetih razredov, pravopisno znanje anketiranih učencev pa sem preverila z različnimi pravopisnimi nalogami. Z intervjujema sem prišla do ugotovitve, da se je pravopisno znanje učencev skozi leta poslabšalo, z anketo učiteljev pa, da se jim zdi pomembno, da učenci tudi pri njihovem predmetu pišejo pravopisno pravilno. Z analizo ankete učencev in preverjanja njihovega pravopisnega znanja sem ugotovila, da učencem osmih in devetih razredov največ težav delajo velike in male začetnice pri večbesednih zemljepisnih imenih ter velike in male začetnice pri pisanju vrstnih pridevnikov iz lastnih imen na -ski in -ški, krajšave, pisanje skupaj in narazen ter ločila v premem govoru. Možno izboljšavo pravopisnega znanja učencev vidim v sodobnih metodah poučevanja pravopisa in motivaciji učencev za branje.