Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
naravoslovne vede
fizika
OŠ Gorica
Taja Sovič
Peter Brglez
Ogljikov dioksid (CO₂) je brezbarven plin, ki je v majhnih količinah prisoten v Zemljinem ozračju. V notranjih prostorih lahko visoke koncentracije CO₂ škodujejo človeku. Kadar vrednost preseže 1300 ppm (delcev na milijon), je možno, da vpliva na počutje. Večina osnovnih šol v Sloveniji nima aktivnega prezračevalnega sistema, zato se učilnice zračijo z odpiranjem oken med odmori. To velja tudi za našo šolo. Postavljajo se vprašanja, kdaj in na kašen način je potrebno prostor prezračiti ter kako dolgo je treba zračiti, da bo v učilnici zrak dovolj svež. V raziskovalni nalogi sem v učilnici merila vrednost CO₂, da bi ugotovila, kateri način zračenja je najučinkovitejši za zagotavljanje dobre kakovosti zraka. Opazovala sem, kako se spreminjajo vrednosti CO₂ med različnimi načini prezračevanja. Prezračevali smo na tri različne načine: • prezračevanje samo med odmori s popolnoma odprtimi okni, • prezračevanje ves čas med poukom in med odmori z zgoraj priprtimi okni, • prezračevanje med odmori in enkrat med uro za 5 minut s popolnoma odprtimi okni. Meritve sem izvajala ob torkih s preprostim merilcem vrednosti CO₂. Vrednosti sem vsakih 5 minut vpisovala v tabelo. Podatke sem prepisala v računalniški program za obdelavo podatkov in jih analizirala. Rezultati so pokazali, da je najučinkovitejše prezračevanje med odmori in enkrat med uro, in sicer za 5 minut s popolnoma odprtimi okni. Pri tej metodi so bile vrednosti CO₂ najnižje.