Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
biotehniške vede
ekologija z varstvom okolja
OŠ Karla Destovnika-Kajuha Šoštanj
Ajda Pocajt, Ela Suhaj, Žana Dreu
Špela Plavše
V raziskovalni nalogi smo raziskovale, koliko anketirani vedo o ločevanju odpadkov. V anketi je sodelovalo 113 moških in 108 žensk; med anketiranimi so bili učenci od šestega do devetega razreda ter nekaj odraslih. Rezultati so pokazali, da večina anketiranih (81 %) odpadke ločuje, pri čemer najpogosteje ločujejo papir, steklo in plastiko. Skoraj vsi so že opazili nepravilno odložene odpadke, kar je kljub vsemu zaskrbljujoče. Anketirani menijo, da jih o ločevanju največ nauči družina in le-ta tudi najbolj spodbuja k temu. Kljub visoki stopnji ločevanja odpadkov so anketirani pogosto v dvomih, kam določeni odpadki sodijo. Menijo, da bi lahko nagrade dodatno spodbudile ljudi k pravilnemu ravnanju z odpadki. Prav tako si želijo, da bi v šoli pridobili še več informacij o pomenu ločevanja odpadkov. Ločevanje odpadkov je ključno za varovanje okolja, saj omogoča ponovno uporabo materialov, zmanjšuje količino odloženih odpadkov na odlagališčih in zmanjšuje onesnaževanje. Pravilno ravnanje z odpadki prispeva k čistejšemu okolju, varčuje z naravnimi viri in zmanjšuje negativne vplive na zdravje ljudi ter živali. Ozaveščanje in izobraževanje o pomenu ločevanja odpadkov sta zato bistvena za doseganje trajnostnih sprememb v družbi. V nalogi smo želele preveriti, kakšno je znanje anketiranih o ločevanju, hkrati pa smo raziskale, kaj bi se dalo iz odpadnega materiala ponovno uporabiti še doma. Za učence smo pripravile brošuro in kratko predstavitev ločevanja odpadkov.