Portfolio učenca - nova metoda in filozofija učenja ter poučevanja

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj


OŠ Mihe Pintarja Toleda
Sara Pirnat, Živa Malovrh
Andreja Šifer

Namen raziskovalne naloge je prikaz uporabe portfolia, novo metodo in filozofijo učenja in poučevanja v osnovni šoli. V šolskem letu 1999/2000 sva se kot sedmošolki prvič srečali s portfoliom. Takrat je ZRSŠ začel z razvojno projektno nalogo. Cilj je bil ugotoviti ustreznost in mesto rabe portfolia kot kvalitetno obliko presoje osvojenega znanja, ob že obstoječih kvantitativnih oblikah preverjanja in ocenjevanja znanja v slovenskih osnovnih in srednjih šolah. K projektu je pristopila tudi naša šola in portfolio se je začel postopoma uvajati v pouk zemljepisa in zgodovine. Portfolio pomeni nov način pridobivanja znanja in nov način poučevanja, kar smo učenci zelo dobro sprejeli. Vsi smo že po prvem srečanju s portfoliem izrazili željo, da bi se le-ta še večkrat uporabil pri pouku. V smislu doseganja ciljev vseživljenjskega učenja, resničnega razumevanja, razvoja pisne in verbalne komunikacije, interdisciplinarnega učenja, učenčevega prevzemanja odgovornosti za proces učenja in njegovo pozitivno samopodobo je to metoda, ki nadpovprečno zadovolji učiteljeva in učenčeva pričakovanja. Učenci smo si oblikovali kritičen odnos do lastnega dela, ki nas vodi k sprotnemu popravljanju vsebinskih in oblikovnih napak. S pomočjo vprašanj v refleksiji smo ugotavljali pomanjkljivosti svojega izdelka in te pomanjkljivosti odpravili sproti ali pa v naslednji nalogi. Ocenjevalni list nam omogoča, da sami ugotovimo, koliko smo se približali zastavljenim ciljem, in da si sami oblikujemo oceno o svojem znanju. Na osnovi teoretičnih in praktičnih spoznanj, ki sva si jih nabrali pri portfoliu, sva v nalogi predstavili osnovne informacije o prednostih pa tudi slabostih portfolia, primere in delovne naloge, ki smo jih učenci reševali pri pouku, ter mnenja učencev, staršev, učiteljev in vodstva šole o tej metodi dela.