Človeški faktor kot vplivni element razvoja turizma

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj


ŠCV, Poklicna in tehniška šola za storitvene dejavnosti
Lejla Kump
Ivan Voršnik

Razvoj turizma v zadnjih letih je bil počasnejši, kot bi moral biti. Še večji zaostanek za turističnimi trendi v razvitem svetu pa bomo zabeležili, če ne bomo imeli jasne razvojne in tržne strategije, aktivne vladne politike pospeševanja razvoja turizma in obojestransko, gospodarsko in politično usklajene ter tvorne politike razvoja turizma na lokalni ravni – na ravni turističnih območij. Večina predstavnikov turističnih organizacij vedno znova ponavlja, da so usposobljeni, da lahko sprejmejo izzive mednarodne konkurence. S programi, znanjem in menedžmentom lahko dosežemo ambiciozne razvojne cilje doma in v tujini, vendar le, če bomo sledili pravim smernicam. V Sloveniji imamo dovolj kadra, ki je primerno usposobljen za doseganje ciljev, s katerimi bi bili konkurenčni. Ker pa primernih rezultatov še zmerom ni, kaže, da se zgodovina ponavlja. Relativno enostavne zadeve zopet močno zapletamo in jih potem po možnosti še shranimo na kup, ki dokaj hitro zastara. Če hočemo biti konkurenčni tujini, je zadnja beseda, ki bi jo smeli opaziti, zastaranje. Konkurenčni moramo biti namreč na vseh področjih, ne samo po usposobljenosti delavcev. Slediti moramo novostim v organiziranosti družb, ki se vedno znova omenjajo, za uresničevanje le-teh pa se najdejo vedno novi izgovori. Zadnje področje so seveda mediji, internet, kjer zaostajamo. Za pospeševanje, preglednost, urejenost turizma in še mnogih drugih stvari bi morale vse turistične organizacije uporabljati internet. Tako to delajo druge države. Rezultati razvoja turizma bi bili bistveno boljši. Ne bi se več dogajalo, da bi nas poznali samo kot del bivše Jugoslavije ali celo zamenjevali s Slovaško.