Ženitni oglasi konec 19. in v začetku 20. stoletja

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj


ŠCV, Splošna in strokovna gimnazija
Irena Rudolf, Petra Gostečnik, Simona Krajnc
Cvetka Bovha

Z našo raziskovalno nalogo smo nameravale ugotoviti prisotnost ženitnih oglasov na Slovenskem in njihov razvoj. Podatke smo dobile iz časopisa Slovenski narod, in sicer smo predelale naslednje letnike: 1898, 1913, 1925 in 1940. Za izvedbo naloge pa smo uporabile metodo študija dokumentacije oz. analize dokumentov in statistično metodo. Z analizo ženitnih oglasov smo ugotovile njihovo število; kako se je spreminjalo z gospodarskim razvojem, kakšne so bile posledice političnih sprememb, oz. če so nanje sploh vplivale. Prav tako pa smo se seznanile z njihovo vsebino; kakšno je bilo razmerje med moškimi in ženskimi oglaševalci, ali so prevladovale zahteve po materialnih dobrinah ali je bila pomembnejša zunanjost. Oglasi so lahko bili stereotipni, v nekaterih pa so oglaševalci pokazali svojo besedno spretnost. Kljub vsemu pa ni bilo možno ugotoviti, koliko oglaševalcev si je našlo partnerja oz. partnerko in kako so bile uspešne takšne zakonske zveze.