Turistična ponudba na Koroškem

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj


ŠCV, Poklicna in tehniška šola za storitvene dejavnosti
Emil Juvan
Lijana Martinc

Slovenija ima kot mlada država, ki je kljub devetim letom samostojnosti še vedno na pol poti k uspešnemu gospodarstvu, prav gotovo zelo dobre pogoje za uspešen razvoj turistične dejavnosti (alpska dežela, bogata kulturna dediščina, ...). Za uspešen turizem je gotovo zelo pomembna veja gostinstvo. Gostinska ponudba v Sloveniji je že zaradi same pestrosti, navad prebivalcev posameznih pokrajin (Notranjske, Koroške, Primorske) in načina življenja Slovencev zelo raznolika in po svoje edinstvena. Toda, ali je tudi dobra, ali zadovolji želje in potrebe širokega kroga obiskovalcev oziroma turistov, pa tudi domačih gostov? Sama pestrost gostinske ponudbe gotovo še ni dovolj, prav tako ne, če bomo zasledili bogat asortiman jedi in pijač v tej ali oni gostilni, vendar ne bo prave neposredne ponudbe, ali če ne bo interesa s strani gostov. Sam prihajam iz Koroške, iz pokrajine, v katero spada po novi občinski zakonodaji iz leta 1997 osem občin, nahaja pa se na severu naše države. Da je tudi v tem delu Slovenije narava sama poskrbela za bogate naravne in kulturne znamenitosti,je res (gradovi, rimsko pokopališče, turistične točke, ...). Če želimo turiste, potem ko jih vabimo in privabimo v našo pokrajino, tudi obdržati, moramo znati dobro izoblikovati turistično ponudbo. Želel sem na eni strani ugotoviti, ali so naši domači gostje zadovoljni z gostinsko ponudbo, na drugi strani pa to ponudbo tudi predstaviti v opisu posameznih gostiln, gostišč, restavracij, barov, picerij, pa tudi drugih, za turiste pomembnih objektov (turistične agencije, bolnice, znamenitosti in položaje posameznih občin v cestni infrastrukturi). S pomočjo ankete sem zbral informacije o tem, ali so gostje zadovoljni z gostinsko ponudbo v krajih od Slovenj Gradca do Črne na Koroškem, ali je ponudba koroške kuhinje izvirna, ali se domači gostje in tuji turisti radi vračajo. Sleherni človek je vesel prijaznosti in gostoljubja, če pa lahko spoznava še znamenitosti tako lepe pokrajine v osrčju Alp, kot je Koroška, potem to pomeni, da nas bodo ljudje spoznali, to pa je za promocijo Slovenije, sprva v Evropi, potem pa tudi v širnem svetu, zelo pomembno. Če so v gostinski ponudbi ali nasploh v organizaciji turizma pomanjkljivosti , ki jih opazijo posamezniki, lahko te spremenimo; slabosti lahko odpravimo, še preden nas nanje vidno opozorijo drugi. Nekje je pač treba začeti, zato sem začel z raziskavo turistične ponudbe na severu Slovenije, na Koroškem.