Različni pogoni dvigal

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nagrade:
Nazaj


ŠCV, Poklicna in tehniška elektro in računalniška šola
Arnel Glotić, Vedran Prgomet
Branko Dvoršak, Ivan Škoflek
Naloga je prejela na državnem tekmovanju Zlato priznanje.

Dvigala so v današnjem času nepogrešljive naprave v stavbah z več nadstropij. Izbor dvigal s strani kupcev je odvisen predvsem od tega, kaj vse je možno z dvigalom prevažati, koliko mase je sposobno prevažati, hitrost … Na tržišču je trenutno več vrst dvigal. Razlikujejo se predvsem v krmiljenju. Namen te raziskovalne naloge je raziskati slabosti in prednosti posameznih dvigal. Raziskovalna naloga je usmerjena predvsem v raziskavo dvigal s tremi različnimi pogoni in sicer dvo-brzinskih dvigal, dvigal z vgrajenim frekvenčnim pretvornikom in hidravličnih dvigal. Pri kupcih dvigal je pomembna predvsem ekonomska plat. To pomeni cena materiala, montaže in navsezadnje poraba električne energije. Ugotovljeno je, da je izdelava hidravličnega dvigala, vključno z montažo, najcenejša, vendar ne v vseh primerih najprimernejša, saj hidravlično dvigalo ni primerno za velike dvige. Če ima zgradba največ 5 nadstropij, je vgradnja hidravličnega dvigala ekonomsko najbolj upravičena. Pri zgradbah z več nadstropij je izdelava hidravličnega dvigala bolj komplicirana in s tem posledično dražja od izdelave električnega dvigala. Pri zgradbah z več nadstropji vgrajujemo zatorej električna dvigala. V starih zgradbah, ki so zgrajene pred 20 leti in več, so vgrajena dvo-brzinska dvigala. Pri njih sta zagon in pristanek kabine »zelo« trda ter neudobna, zato je pametna dograditev frekvenčnega pretvornika, s pomočjo katerega se zagon in pristanek kabine občutno zmehčata, občutno je zmanjšanje obrabe motorja, povečana je življenjska doba motorja ter zmanjšana poraba električne energije. Vloženi denar v dograditev frekvenčnega pretvornika se povrne v približno treh letih in pol preko stroškov porabe električne energije.