Zakaj jaz? Kaj sem jim storil?

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj


OŠ Karla Destovnika Kajuha Šoštanj
Nina Sedovšek, Urša Kavšak, Mojca Kolar
Anica Voh

Nasilje je v družbi prisotno skozi vso zgodovino. Zanimanje zanj raste s tem, ko postanejo nasilna dejanja, ki jih izvajajo ob odraslih tudi čedalje mlajši, vedno hujša. Za raziskovalno nalogo o nasilju med vrstniki smo se odločile zato, ker smo želele ugotoviti, v kakšnih oblikah in v kolikšni meri se pojavlja nasilje med vrstniki na Osnovni šoli Karla Destovnika Kajuha v Šoštanju. Ker smo kajuhovke tudi me, smo na podlagi odgovorov na anketna vprašanja poskusile predlagati, kako bi izboljšali odnose med vrstniki, da bi bilo med njimi čim manj nasilnih dejanj. Raziskovalno nalogo smo razdelile na teoretični in empirični del. Pri delu smo uporabile deskriptivno in neeksperimentalno metodo empiričnega raziskovanja. V teoretičnem delu smo opredelile oblike nasilja med vrstniki, navedle značilnosti učencev, vpletenih v tovrstno nasilje, razčlenile dejavnike, ki vplivajo na nasilna dejanja mladih, ter predstavile oblike ukrepanja v nasilnih okoliščinah. V empiričnem delu smo statistično obdelale odgovore na anketna vprašanja, nato pa rezultate opisno interpretirale in jih prikazale grafično. Na osnovi rezultatov ankete smo ugotovile, da so nasilni pojavi med vrstniki prisotni tudi na naši šoli. S samim odkrivanjem tega nasilja pa smo naredile prvi korak v boju proti nasilnosti. Da se stvari spremenijo, je potrebno, da žrtve nasilnih dejanj vse povedo na primer staršem, učiteljem, šolski svetovalni službi, kajti le tako lahko ti ukrepajo. Tudi tisti, ki vemo, da nekdo nad kom izvaja nasilje, moramo o tem obvestiti pedagoške delavce in strokovnjake. Otrokovo življenje je preveč dragoceno, da bi ravnodušno brali črno kroniko zaradi nasilja nad njim.