Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
ŠCV, Poklicna in tehniška strojna šola
Franci Medved
Boris Klančnik
Prometna varnost v avtomobilski industriji me je zelo pritegnila, saj so v prometu vedno prisotne poškodbe. Mogoče malo tudi zato, ker sem pred leti sam povzročil prometno nesrečo in sicer z motornim kolesom, kjer sem utrpel hujše telesne poškodbe. Zanimalo me je kako bi bilo, če bi se zaletel danes, ko je varnostna tehnologija v avtomobilih zadnjih letih izjemno napredovala. Številni proizvajalci so začeli razvijati in nameščati opremo, ki naj bi pripomogla k zmanjšanju smrtnosti in številu hudih telesnih poškodb v prometnih nesrečah. Ker je varnost pomemben dejavnik pri nakupu avtomobilov, si proizvajalci prizadevajo, da bi njihovi modeli kar najbolj ustrezali varnostnim predpisom in standardom, zato v razvojni fazi opravijo številne računalniške simulacije in tudi preizkusna trčenja, ki jim dokaj natančno napovedujejo rezultate na neodvisnih varnostnih preizkusih. Kar po eni strani pomeni toliko dražje avtomobile, ki so težje dostopni mladim. Ljudje razmišljamo in funkcioniramo različno. Nekateri vozijo hitro in brez razmišljanja, drugi počasneje, s premislekom, nekateri pa glede na razpoloženje. Največkrat imamo hitro vožnjo radi predvsem mlajši vozniki, zato smo v veliki meri tudi krivci za nesreče, predvsem zaradi nepremišljenosti. Na osnovi ankete sem dobil kar nekaj zanimivih mnenj s strani svojih vrstnikov, ki so podali svoj pogled na varnost v cestnem prometu. S pomočjo PP Velenje – g. Janeza Pravdiča pa sem lahko v svojo raziskavo vključil tudi podatke, ki govorijo o prometnih nesrečah, poškodbah, smrtnih izidih …na področju PP Velenje.