Gibanje v ravnini s pomočjo računalnika

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nazaj


CSŠ Velenje, naravoslovna usmeritev
Rok Arzenšek, Robi Juhart
Karel Juhart, Simon Zajc

Naloga obravnava GIBANJA v RAVNINI brez upoštevanja zračnega upora. Gibanja so računalniško obdelana, program sam pa do uporabnika prijazen, tako da omogoča enostavno in hitro delo. Ob morebitni napaki pri vnosu nam to računalnik javi v obliki opozorila. Delamo lahko z miško ali brez nje. Razen definiranih gibanj (enakomerno, enakomerno pospešeno, enakomerno pojemajoče, prosti pad, vse vrste metov) vključuje program tudi nedefinirano gibanje. Ob zadostnem številu podatkov računalnik sam definira gibanja in zanj izračuna manjkajoče vrednosti ter izpiše vrsto gibanja. Možna je tudi grafična obdelava podatkov v obliki ustreznih grafov na zaslonu. Vrednosti na zaslonu (vhodni podatki, izračunane vrednosti, želeni grafi) lahko izpišemo s pomočjo tiskalnika na papir. Program deluje na računalnikih tipa PC XT, AT in PS/2, ob minimalno 512 Kb spomina za nemoteno delovanje. Program deluje na grafičnih karticah EGA, VGA in HERCULES. Če je na vašem računalniku instalirana samo ena grafična kartica, jo program sam prepozna in prilagajanje strojni opremi ni potrebno. Program je pisan v Turbo Pascalu 5.5 na računalniku IBM PC AT in ima 300 Kb. Program je uporaben kot pripomoček v šolah in ostalih znanstveno raziskovalnih ustanovah.