Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
OŠ Bibe Röcka Šoštanj
Dario Šiljeg
Jelka Peterlin
V zadnjem času so časopisi, revije, časniki, televizijske in radijske oddaje ter vsi drugi mediji prežeti s članki in pogovori o devetletnem osnovnošolskem izobraževanju. Mnenja za in proti tej vrsti izobraževanja se krešejo skoraj vsak dan. Istočasno pa se učenci in učitelji hote in nehote privajajo na novi način dela. Pravzaprav je devetletno osnovnošolsko izobraževanje prineslo kopico novosti, ki jih bolj ali manj dobro poznamo, zato se tudi bolj težko opredelimo do te teme. Nekatere novosti so: • razdelitev izobraževanja na triletja, • izbirni predmeti v zadnjem triletju, • zunanja diferenciacija (nivojski pouk), • nacionalni preizkusi znanja ob koncu osnovnošolskega izobraževanja, • učenci v šolo vstopijo mlajši, • prenovljeni učni načrti. Namen mojega dela je predstaviti te novosti in ugotoviti, kaj o devetletnem osnovnošolskem izobraževanju meni populacija na Osnovni šoli Bibe Röcka Šoštanj. Ker je bilo težko anketirati vse z enim vprašalnikom, sem sestavil štiri vprašalnike za štiri skupine. Te skupine so: • učenci 1. in 2. razreda ter njihovi starši, • učenci 7. in 8. razreda, • učitelji, ki učijo v 1. in 2. razredu, • učitelji, ki učijo v 7. in 8. razredu. Raziskovalna naloga je razdeljena na dva dela. Prvi del opisuje spremembe v devetletni osnovni šoli, drugi del pa je statistična obdelava anket. Pri delu sem si večinoma pomagal s pisnim gradivom, nekaj podatkov pa sem našel tudi na medmrežju.