Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
družboslovne vede
ekonomija in turizem
ŠCV, Poklicna in tehniška šola za storitvene dejavnosti
Ana Mrak, Petra Rožič
Petra Volk, Anita Rudolf Pečnik
Naloga Prazniki: konflikt med delodajalci, trgovskimi podjetji in prodajalci prikazuje vpliv praznikov na potrošniške navade. Število praznikov se po državah močno razlikuje. Slovenija ima 13 dela prostih dni, Južnoafriška republika 14, Egipt 12, Turčija 7, ZDA 11, Nemčija 9, Italija 11, Avstrija 13 in Hrvaška 12. Ugotovili sva, da ima Slovenija (dosti) veliko dela prostih dni. Na nakupovalne navade močno vpliva tudi psihologija prodaje. Kupec večinoma kupuje zavestno. To pomeni, da se najprej odloči, da bo kupoval, potem presodi, kaj potrebuje, ali si to želi, zatem se odloči, kje in pri kom bo kupil izdelek. Vse pretehta in primerja, naposled svojo namero uresniči z nakupom. Najpogostejši pomisleki kupca so, ali bo izdelek zadovoljil njegove potrebe, ali v tem trenutku izdelek nujno potrebuje itd. Prodajalci porabijo več časa za to, da se kupcu posvetijo ter hočejo izvedeti, kaj pomeni izdelek zanj. Vsaka uspešna prodaja ima tudi stopnje prodajnega procesa: pritegnitev kupčeve pozornosti, spremljanje njihove pozornosti v zanimanje, utrjevanje kupnih želja in prepričevanje ter sklenitev posla. Vemo tudi, da je bila nedelja včasih namenjena počitku, sprostitvi, nabiranju novih moči, predvsem pa zbiranju družine pri skupnem kosilu. Danes pa je čisto drugače. Ob nedeljah so odprti prav vsi veliki nakupovalni centri, poleg njih pa še veliko manjših trgovin. To pomeni, da je v službi nekaj tisoč ljudi.
Raziskovalna naloga: