Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
interdisciplinarno
ekonomija, tehnika
ŠCV, Šola za storitvene dejavnosti
Laura Goršič
Boštjan Hribar, Martina Omladič
Brez slabe vesti lahko rečemo, da se slovenski vozni park posodablja, vendar ali se posodablja z avtomobili, kateri so varčnejši in okolju prijaznejši? Jasno je, da se ne toliko kot bi se lahko, torej lahko rečemo, da se premalo. Ena izmed takšnih alternativnih rešitev je električni avtomobil, katerih lastniki pa so večinoma le kakšna podjetja, ki so ekološko naravnana. Začetki električnega avtomobila segajo v leto 1835, v njegovem razvoju so bili kar veliki vzponi in padci. Kaj pa je pripeljalo električne avtomobile nazaj na trg? Je bil namen pomagati okolju? Kakršenkoli je že bil, lahko rečemo, da jim je prodor na trg srednje uspel. Ljudje električni avtomobil poznajo, večinoma vsaj približno vedo, kako deluje in da je to ena izmed alternativnih rešitev, ki bi pomagale zmanjšati onesnaževanje zraka. Toda, če tako menijo, zakaj pa niso lastniki le-tega? Moj glavni cilj v raziskovalni nalogi je bil ugotoviti prav to, zakaj na cestah ne srečujemo teh avtomobilov? Ugotovitev, ki je bila nekako pričakovana, je da: ljudje za takšen avtomobil niso pripravljeni odšteti 35.000 €, kolikor stane na trgu trenutno najbolj dostopen električni avtomobil, Peugeot iON, kateri je po velikosti primerljiv z majhnim smartom ali pa renault twingom. Da bi pločevina in (slaba) oprema avtomobila bila tako draga res ne moremo reči, kajti najdražji del pri električnem avtomobilu je vsekakor baterija. Električni avtomobil torej ne prinaša le prednosti, katere so: nizka poraba, tiha vožnja, okolju prijazen avtomobil itd. Največja ovira je seveda cena na začetku nakupa, vendar to ni vse, da lahko imamo takšen avtomobil moramo imeti tudi garažo in močno električno omrežje, pa tudi za kakšne dolge relacije ga ne moremo uporabiti, brez da bi se morali vmes za kar nekaj časa ustaviti, si poiskati prenočišče ter ga priklopiti na polnilno postajo. Vse te stvari, ugotovitve in dejstva sem opisovala ter raziskala v raziskovalni nalogi. Pomagala sem si z anketo, ki je bila ključen del moje naloge, saj sem le tako lahko dosegla svoj zadan cilj. Ali torej obstaja možnost, da bi se trg z električnimi avtomobili bolj razširil in kaj bi bilo potrebno za to storiti?
Raziskovalna naloga: