Zakaj predelava v elektro gokart?

Področje:
Tema:
Šola:
Avtorji:
Mentorji:
Nagrade:
Nazaj
tehniške vede
elektrotehnika, elektronika in robotika
ŠCV, Strojna šola
Luka Hladin, Gregor Božič
Boštjan Hribar, Marko Rutnik, Uroš Remenih
Naloga je prejela na regijskem tekmovanju Bronasto priznanje.
Naloga je prejela na državnem tekmovanju Bronasto priznanje.

Namen raziskovalne naloge je bil izdelati gokart na električni pogon in ga primerjati z motorjem na bencinski pogon. Raziskovalna naloga je zahtevala veliko znanja z različnih področij. V osnovi elektro gokart deluje tako, da zadnjo pogonsko os poganja elektromotor, ki električno energijo spreminja v mehansko. Ta motor krmilimo s pomočjo kontrolerja, na katerega so priključeni baterije ter potenciometer na pedalu za plin. Ta potenciometer regulira napetost, ki se dovaja motorju, in tako lahko nadzorujemo hitrost vrtenja motorja oziroma hitrost samega gokarta. Glavna prednost elektro gokarta je prav motor, ki v primerjavi z bencinskim omogoča hitrejše, predvsem pa bolj zvezno pospeševanje, poleg tega pa so bistveno nižji tudi stroški vzdrževanja. Seveda ima elektro gokart tudi slabosti. Največja slabost je kratek domet, saj baterije še niso dovolj izpopolnjene, da bi omogočale razdalje, primerljive z bencinskimi gokarti, poleg tega pa so baterije glavni krivec tudi za drugo slabost, to pa je teža in pa seveda njihova cena. Pri sami izdelavi smo morali biti še posebej pazljivi pri nastavljanju mehanizma, pravilnih kotih (stekanje, previs) in predvsem pri pravilni razporejenosti težišča. Motor smo namestili na sredino gokarta, baterije pa po dve na vsako stran. Ko smo gokart spravili v pogon, je sledil test, tako da smo videli, če je kaj potrebno popraviti ali nastaviti, šele nato je sledila montaža zaščitnih plastik.

Raziskovalna naloga:
Zakaj predelava v elektro gokart?
PrenosOgled